فرماندار تفت خواستار اعتبارات بيشتر در اين زمينه اجراي طرح هاي گازرساني به روستاها شد


تفت "یزدفردا: "سيد احمد عبودتيان" گفت: با توجه به پيگيريهاي استان و شخص استاندار تغييراتي در بهاي گاز انجام شده است.

وي با بيان اينكه تا دوماه آينده طرح گازرساني به روستاهاي اسلاميه، علي آباد،نصرآباد،دهشير و نير و گاريزات آغاز مي شود خواستار اعتبارات بيشتر در اين زمينه شد.

وی گفت: اجراي طرح گازرساني موجب رونق در روستاها خواهد شد.

سيداحمد عبودتيان به اولويت مصرف بهينه گاز با مديريت جهاد كشاورزي پرداخت و به برنامه اجرايي بحث كاهش مصرف انرژي و بهينه سازي مصرف در دستور كار جهاد كشاورزي تاكيد كرد.

وي به ساماندهي و تبديل سيستمهاي گرمايشي در مجموعه جهاد بويژه گلخانه ها ،مرغداريها و بخشهاي دام و طيور اشاره كرد و گفت :با توجه به اينكه شهرستان تفت در توليد گوشت مرغ در استان رتبه اول و در توليد محصولات گلخانه اي رتبه سوم را دارد از مسئولين جهاد خواست تا با استفاده از امكانات كارشناسي در اين كارپيش قدم شده وفرهنگ سازي مصرف بهينه گاز را ازاولويتهاي برنامه خود قرار دهند كه طبيعتا دولت نيز اعتباري خواهد گذاشت كه مجموعه جهاد بايد سهم شهرستان را مشخص نمايند.

فرماندار همچنين با اشاره به اينكه زمان مي گذرد و فصل سرما دوباره آغاز خواهد شد از مردم نيز خواست تا با مصرف بهينه و مديريت استفاده درست از وسايل گازي از مشكلاتي كه ممكن است در فصل سرما بوجود آيد جلوگيري نمايند. افزايش نسبي كيفيت نان نيز بعد از هدفمندي يارانه ها بخش ديگري از گفته هاي فرماندار تفت بود كه دراين خصوص نيز گفت:نكته اي كه نانوايان را بخصوص در روستاها رنج مي دهد بحث كمبود جمعيت روستاهاست كه منجر مي شود نانواها تمام وقت سرويس دهي نكنند كه اين هم براي مردم و هم براي نانوا مشكلاتي را بوجود اورده است .

وي افزود: در برنامه بازرسين نانواييها گنجانده شده كه با برنامه ريزي مدون اين مشكل را نيز در حد امكان رفع نمايند و برنامه ريزي براي سرويس دهي نانواييها در روستاها داشته باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا